Litt oppdatering og sånt.

Jeg er ikke i Norge og prøver å få med meg hva som skjer i landet, men det er ikke alltid like lett. Jeg leste litt norske nettaviser i dag.

Her er mine inntrykk:

– Rekordmange utlendinger i fotballen i Norge. Jeg ser ingen som roper om snikislamifisering i fotball-Norge enda.

– Det er fotballfest i Ålesund og det har vært slagsmål mellom fotballsupportere i Oslo

– Mange saker om overfallsvoldtekt. Det er bra at de fokuserer på det, men medier skal informere. Håper de tenker over rollen sin når de skriver om sånne saker. Jeg savner fokus på voldekt generelt. Overfallsvoldtekter utgjør i 12,9 % av ale voldtekt. Hver tiltak som gjøres for å stoppe disse er viktig. Hvis det kan stoppe en voldtekt er det verdt det, men vi bør snake om hele problemet. Også de 87.1 % for å løse problemet. Da må vi se mer grunnleggende på samfunnstrukturene.  Håper at ingen voldtektsoffer blir glemt.

– Lærlinger sliter mer. Selv om arbeidsmarkedet trenger håndverkere får ikke lærlinger plass. De som utdannes, har ikke den kompetansen som bedriftene trenger, ifølge arbeidsgiverforeningen Byggenæringens Landsforbund (BNL). Kunnskapsløftet endra yrkesfag uten å se helten for de som går der. Politikere tuller med skolesystemet og det går utover ungdom. Lærlingplasser bør lovfestes og kunnskapsløftet kastet i søpla.

– Klassekampen har fått nye nettsider: Endelig!

Noe mer som har skjedd eller? Oppdater meg.

One thought on “Litt oppdatering og sånt.

  1. Virker som om du har meir oversikt og kontroll enn meg. Men det er ei stund siden klassekampen fekk nye nettsider då.

Legg igjen en kommentar

