I bås med FPU?

I dag ble Himanshu Gulati innstilt som leder for FPU. Det er fint med mangfold, men vil han gjøre det lettere å være innvandrer i Norge?

Hvorfor har det noe å si at vi får litt farge på ungdomspartilederne?
Det som er fint med folk som har forskjellig bakgrunn er den erfaringa de har med seg. Jeg tror ikke at vi kommer til å bringe det samme til norskpolitikk. Å være minoritet i seg selv er ikke nok. Det er politikken som gjelder. Himanshu er et bevis på at representasjon er viktig, men at politikken er viktigst.

Først til måten de gjør dette på: FPU prøver å vise at de ikke er rasister. Bra forsøk på å motbevise de såkalte fordommene, men mitt tips er å vise det i politikken framover.

Jeg er i et parti med folk som har jobba mot rasisme. Himanshu er i partiet som fant opp snikislamisieringen. I fjord foreslo FRP at innvandrere skulle få mindre lønn enn nordmenn. FRP vil gjøre det nærmest umulig for folk fra land med krig, tortur og klimakatastrofer å få beskyttelse. Jeg tror ikke hans lederskap vil gjøre det lettere å være innvandrer i Norge. Jeg tror Himanshu vil trekke opp stigene etter seg.

I dag lever en mann på Sagene i gjennomsnitt ti år mindre enn en mann på Vestre Aker.
I dag tjener en dame på Grorud i gjennomsnitt ca 500 000 kr mindre enn mannen i Vestre Aker.

Det er ingen hemmelighet i hvem som bor på østkanten og hvem som bor på vestkanten i Oslo. Det er flest arbeidere og folk med minoritetsbakgrunn der de lever kortest og tjener minst.

Jeg vil gjøre noe med det.

I dag tjener kvinner 85 % av det menn gjør i Norge.
Jeg vil gjøre noe med det.

I dag er det altfor mange elever som faller av på skolen. Ikke fordi de er feil, men fordi skolesystemer er tilpasset for noen få.
Jeg vil gjøre noe med det.

Og jeg kunne laget en lengre liste. Jeg vil være med å bygge noe annet: Jeg vil bygge et klasseløst samfunn der behov styrer og ikke penger, der folk bestemmer og ikke aksjer. Jeg vil være med å bygge et samfunn der kjønn, etnisk bakgrunn, religion og legning ikke skal spille noe rolle. Jeg vet hvem jeg må jobbe mot. FRP er en av dem.

Vi er ikke i samme bås, vi er bare like mye tæn.

Her kan du lese saken om meg: Seher-amagasinet
Her kan du lese saken om Himanshi: http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.8031332

One thought on “I bås med FPU?

Legg igjen en kommentar

